måndag 22 oktober 2012

Fröken svår, glitterglans och en dans på rosor

Hej! Tänk att du har hittat just denna adress av alla miljontals här ute i cyberspace. Jag är nog varken mer eller mindre intressant än någon annan människa, jag bara är här, finns till och skapar både glädje och smärta. Mitt liv är nog egentligen inte så komplicerat, det är bara jag och min överintelligenta hjärna som komplicerar det litegrann.

Jag har det senaste året varit sjukskriven från skolan pga anorexi och depression. Har spenderat sammanlagt ett halvår inom den psykiatriska slutenvården och ett år på ätstörningsenheten. Nu är jag inlagd inom slutenvården pga av depressionen, självskadandet och den akuta psykos jag fick för ca 2 veckor sedan. Det kanske låter hemskt, men jag tänker inte så mycket på det mer än att det tillhör mitt liv just nu. Jag vill ha bort det, men det går inte att stressa fram något, vilket jag har märkt ett x antal gånger. Men men! Nu är det snart klart att jag flyttar på behandlingshem. Kanske redan den här veckan, eller nästa. Där är det tänkt att jag ska kämpa rumpan av mig så att jag blir frisk någon gång! Då ska jag bort ifrån allt det där självdestruktiva jag sysslar med, aldrig mer vill jag tillbaka hit. Anorexin existerar knappt längre, bara lite ätstörning, men inte anorexi. Självskadandet är värre, usch jag hatar det!

Bloggnamnet är taget ur boken "Christoffer Robins värld", glitterglans. Glitterglans är ett ord jag ofta använder inom mitt diktskrivande och därför valde jag att ha det som identitet här ute i cyberspace. Fröken svår är taget från Lars Winnerbäck, som jag helst lyssnar på, dessutom känner jag igen mig själv i Fröken svår. Jag är ganska svår, inte så svart, men svår.

/Glitterglans

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar