tisdag 23 oktober 2012

En bild säger mer än tusen ord

Hej cyberspace!
Igår var en blandad dag. Började den med att spendera förmiddagen inne på arbetsterapin där jag kom på den briljanta idén att tillverka doftpåsar. Dom blev mycket fina. Och väldoftande. Lunchen bestod av fisk och potatis precis som det brukar vara. Efteråt blev det en sväng ner på stan tillsammans med T där vi shoppade choklad och te, var ute lite för länge och promenerade. Får egentligen bara vara ute en halvtimme åt gången, men det råååkade bli en timme, fast som tur var verkade inte någon av personalen bry sig. Kvällen bestod av stickning, virkning, Lars Winnerbäck och chokladmys med bästa Emma. Efter det vet jag inte riktigt om jag kan kalla det en bra dag. Blev väldigt jobbigt under kvällen när ångesten sakta smög sig inpå mitt bara skinn. Efter extra mediciner trots att jag sa att jag inte ville ha, tre vetekuddar, massor av prat med personalen och lite dumma grejer så somnade jag väl runt två på natten. Kändes härligt att bli väckt halv åtta...

Nu sitter jag på ABC (ätstörningsenheten) och dricker en mjölkdrink, vilket är ett eget påhitt där man fyller en mugg med mjölk, liiite kokande vatten och te. Har bildterapi idag och har verkligen inte lust med det. Vill bara ligga i en säng och dö en stund. Ska väl försöka ta en promenad med Emma i eftermiddag när jag är tillbaka på avdelningen.

Mamma laddade precis upp världens finaste bild på en av världens finaste tjejer. Gud vad glad jag blev av att se den. Hjärtat tog ett extra skutt för att sedan huggas i bitar. Det gör så ont att vara ifrån min familj och mina systrar. Jag vill vara hemma hos dom, vara en bra storasyster och en god förebild, vilket jag inte är. Men jag älskar dom så att hjärtat gör ont. Tack vare dom orkar jag varje dag, jag orkar överleva.

Detta inlägg blev väl några ord, men en bild säger mer än tusen sådana.
/Glitterglans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar