lördag 27 oktober 2012

Det är höst nu, även fast snön har anlänt

Dom senaste dagarna har varit väldigt blandade. Jag har spenderat timmar på akuten, ett dygn hemma och tid på avdelningen tillsammans med Emma. Jag är fortfarande inte klokare än sist jag skrev. Mår dåligt och känner mig otroligt äcklig. Borde gå in i duschen och skölja av mig lite äckel, men jag tål inte min kropp, jag hatar den. Jag har gjort enorma framsteg och anorexin är nästan putsväck. När jag väl hade börjat acceptera min "höga" vikt fick jag nya mediciner insatta pga psykosen och jag har nu gått upp 4 kg på typ två veckor och det gör ont i mig. Jag som precis hade accepterat min vikt och så skjuter den iväg igen. Mitt psyke klarar inte av det då anorektiska tankar kommer tillbaka på en gång. Kan jag inte bara få äta och vara lycklig utan att vikten ska skjuta i taket..? Tror seriöst att det är något fel på min kropp, det kan inte vara nyttigt att verkligen skjuta i vikt när man redan är normalviktig. Jag kommer aldrig sluta gå upp i vikt, vilket är ett öde jag inte kan acceptera...

Har iallafall motiverat mig till att ta en promenad med Emma idag. Soligt, kallt och skönt! Nu är jag helt slut och ligger i en soffa på avdelningen. Inget besked har jag fått heller! Blir tokig, vill flytta till behandlingshemmet nu. Orkar inte vänta. Ska väl försöka ta tag i mitt liv snart iallafall. Måste verkligen duscha, tvätta kläder och städa. Personalen blir så griniga när man luktar äckligt och har stökigt på rummet. Häromdagen fick jag och Emma den fantastiskt utomordentliga utmärkelsen "stökigast rum på avdelningen"! Stolta tjejer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar